مدرسه ی مدیریت حرفه ای

مدرسه ی مدیریت حرفه ای

مدرسه مدیریت حرفه ای


خیلی از ماها کلی تجربه تو زندگی داریم.
آدمای مختلفی دیدیم و سعی کردیم ازشون یاد بگیریم، یا حتی بهشون یاد بدیم. یه سریا هم هستن که کلا خودشون رو بی نیاز از هر نوع آموزشی میدونن.

راستش شرایط ماها هم با همدیگ فرق می کنه. یه سریامون زمان و فضای بیشتری داشتیم که اموزش ببینیم ،یه سریامون هم شرایطش رو نداشتیم. اما من فکر می کنم ما اگه بخوایم یه کاری رو انحام بدیم حتما یه راهی براش پیدا می کنیم. خیلی وقتا هم فکر می کنم که اصلا آموزش ندیدیم یا خیلی کم دیدیم. خیلی از مراحل جدید زندگی مون رو بدون آموزش دیدن شروع کردیم. مثلا چقدر آموزش فکر کردن دیدیم؟ چند ساعت از زمان مدرسه مون رو اختصاص دادن به آموزش اینکه برنامه ریزی چیه؟ اصلا هدف داشتن چیه؟  هدفمند درس بخونیم یا بهمون کمک بشه استعدادامون کشف بشه یا بهمون یاد بدن تو اجتماع چطوری رفتار کنیم، مهارت های زندگی رو بهمون آموزش بدن،  چند نفرمون آماده بودیم تا انتخاب رشته مناسب واسه دبیرستان و دانشگاه داشته باشیم؟ اصلا می دونستیم به چیا علاقه داشتیم؟ واقعیتش اینه که من به شحصه هیچ کدوم از اینا رو به وقنش یاد نگرفتم.

خیلی هامون دبیرستان رو به زور اطرافیان یه رشته ای انتخاب کردیم و زورگی خوندیم بی حوصله و بی رمق.


 

بعدش کلی استرس پشت کنکور کشیدیم و آخرش باز رشته ای که خواستیم نشد. البته اینارو قطعی نمیشه گفت  چون ممکنه درصدی از آدما شرایط آموزشی بهتری داشتند و دوره راهنمایی و دبیرستانشون با برنامه و هدف جلو رفته باشه. دانشگاه رفتن و نرفتن هم واسه خیلی هامون داستان داشت.

همینطوری دانشگاه رفتن رو خیلی هامون تجربه کردیم، انصراف رو هم خیلی ها، بیهوده فارغ التحصیل شدن هم خیلی ها. بعد از فارغ التحصیلی هم بلا تکلیف که حالا چیکار کنیم. نمی دونیم چه شغلی انتخا ب کنیم اصلا به درد په شغلی می خوریم. خیلی ها هم  از کاری که دارن لذت نمی برن.

بعد که سنمون میره بالا بی هیچ اموزشی می ریم سراغ زندگی مشترک.بدون هیچ آموزش همسر داری. همین طوری میریم که تجربه کنیم و یاد بگیریم. واقعا چقدر آموزش دیدیم برای اینکه تو بحران های زندگی چیکار کنیم؟ یا حتی وقتی با همسرمون به یه تفاوت فکری رسیدیم پیکار کنیم که حل تعارض کنیم؟ تفاوت ادراک ها رو بفهمیم.  بعدش باز بدون هیج آموزش تربیت فرزندی کودکی به دنیا می آد و همه ی آرزوهای بر باد رفته خودمون رو می خوایم روی اون پیاده کنیم.  و با هر روش تربیتی که باهاش ما رو تربیت کردن میخوایم بچه رو تربیت  کنیم . واقعا چقدر آموزش دیدیم برای نحوه صحیح تربیت فرزند؟ چقدر می دونم په جوری میشه اعتماد به نفس بچه رو بالا برد؟ واقعا نحوه صحیح برخورد باهاشون رو بلدیم.  این چرخه همینطور ادامه پیدا می کنه.

اما از ی جایی به بعد دیگه آموزش های کمی که دیدیم جواب نمیده. بهتره برا ی  هر کدوم از نقش هایی که تو زندگی داریم آموزش ببینیم تا از اون نقش لذت ببریم.

من خودم صاف و صادق میگم تا شش هفت سال هیج کدوم از این چیزایی که گفتم رو آموزش ندیدم و فقط با آزمون و خطا بهشون رسیدم که چی درسته چی غلط.

اما چند سالیه یه تصمیم درست گرفتم که تاثیر عجیبی تو زندگیم داشت. تصمیم گرفتم که مسولیت پذیر تر باشم و  غر نزنم.  با خودم گفتم تو مسیول زندگی خودت هستی و قرار نیست اطرافیانت در خدمت تو باشن و بهت کمک کنند. به همین خاطر شروع کردم به آموزش دیدن، کار کردن رو نقاط ضعف و قوتم، توانایی هام رو شناختم . نگرش و نگاهم به آموزش رو عوض کردم و رفته رفته تغییر کردم .البته کار خیلی سختی بود اما انجامش دادم و میدم.

تو این  15 سالی که مشغول تدریسم، سالانه با بیش از 500 نفر هم صحبت و هم مسیر بودم. خیلی موارد بود که ازشون یاد گرفتم و خیلی تلاش کردم که موثر باشم براشون. فهمیدم آدما هر چقدر بیشتر رو خودشون وقت بگذارن  و سرمایه گذاری کنن آینده ی بهتری دارن و خیلی قوی تر و موثر تر میشن. خیلی از ناکامی ها و شکست ها تو زندگی هامون به خاطر عدم شناخت خودمون بوده، به خاطر پایین بودن اعتماد به نفس،  دوست نداشتن خودمون یا اینکه نتونستیم احساساتمون رو مدیریت کنیم اینکه  ندونیم په جوری رفتار کنیم، چطور مطالعه کنیم یا حتی یاد بگیریم.

حالا با تمام وجودم با همه توانم دوره ای رو طراحی  کردم که با کمک خودت می تونم تغییری در درون و بیرونت ایجاد کنم که به ی آدم حرفه ای تبدیل بشی، چه اخلاقی، چه مهارتی و چه رفتاری.

مدرسه مدیریت حرفه ای،  مدرسه ای که توش بهت یاد میدم چطوری رو خودت، احساساتت و  زندگیت  مدیریت  کنی. چطوری با دیگران حرفه ای تعامل داشته باشی و اگه بخوای کسب وکار داشته باشی و مدیر بشی حرفه ای مدیریت کنی.

تجربه ی سالها تحصیل ،  آموزش دیدن ، تدریس ، تحقیق و  مطالعه به من توانی در برگزاری دوره بلند مدت مدرسه مدیریت داده، که میتونم بهت کمک کنم به ی آدم حرفه ای تبدیل بشی.

 

 

تا انتهای دوره شما

  • خودتون و توانایی هاتون رو میشناسید.
  • عزت نفس و اعتماد به نفس بالایی پیدا می کنید.
  • به راحتی میتونید با افراد ارتباط برقرار کنید.
  • با مدل رفتاری خودتون و دیگران آشنا میشید و روابطتون بهتر میشه.
  • روی خشم، استرس و اضظرابتون مدیریت پیدا می کنید.
  • هدف گذاری و برنامه ریزی رو حرفه ای یاد می گیرید.
  • مدیریت زمانتون خیلی خوب میشه.
  • مهارت حل مساله رو یاد می گیرید و به راحتی تصمیم های درست می گیرید.
  • با مهارت تند خوانی میتونید کتاب های زیادی رو در زمان کم و با فهم بالا بخونید.
  • استعدادهاتون رو میتونید کشف کنید.

و...

البته باید به یاد داشته باشیم که چنین موفقیت بزرگی اصلاً کار ساده‌ای نیست و بسیاری از افراد ساده انگار فکر می‌کنند:

کاری نداره که! 

اما واقعاً از شما خواهش می‌کنم که به یاد داشته باشید که این مسیر اصلاً ساده نیست و افراد تنبل و بی‌مسئولیت به هیچ دستاوردی در این دوره نخواهند رسید!

بنابراین اگر حاضر هستید بهای موفقیت را بپردازید و مواردی شامل:

  1. فشار کار بالا
  2. تلاش فکری بسیار زیاد
  3. پرداخت هزینه دوره
  4. اختصاص دادن زمان
  5. مطالعه و یادگیری بسیار زیاد
  6. و...

را تحمل کنید این صفحه را تا انتها مطالعه کنید!

درباره محمد شعبانی (مدرس اصلی دوره):

موسس و مدیر عامل موسسه ای پارسیان پیشرو تهران

موسس آکادمی مدیر حرفه ای

12 سال سابقه مدیریت موسسات آموزشی

14 سال سابقه تدریس 

4 سال سابقه معاونت مدارس خاص

کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی

دانشجوی DBA دکتری کسب و کار دانشگاه تهران

دانشجوی کوچینگ حرفه ای آکادمی FCA انگلستان

مریی مهارت های زندگی

مدرس و مربی رفتار شناسی با مدل جهانی دیسک

مدرس استعدادیابی نقاط قوت به روش جهانی کلیفتون

اجرای برنامه رادیویی از رادیو اقتصاد

مدرس ده ها دوره ی مهارت های زندگی

مدرس دوره های تربیت مدرس

نویسنده کتاب آشتی با درون

 

 

اما متأسفانه من شرایط شرکت در این دوره را ندارم...

 

شاید شما بگویید که خیلی دوست دارم در دوره مدرسه مدیریت شرکت کنم و در مسیر موفقیت حرکت کنم اما متأسفانه شرایط جور نیست! مثلاً:

  • امکان مالی برای شرکت در این دوره را ندارم.
  • وقت من اجازه نمی‌دهد در این دوره شرکت کنم.
  • و....

اجازه بدهید بحث را با این داستان زیبا ادامه دهیم:

مرد جوانی از سقراط پرسید: «راز موفقیت چیست؟»  سقراط به او گفت: «فردا به کنار نهر آب بیا تا راز موفّقیت را به تو بگویم.» صبح فردا، جوان مشتاقانه به کنار رود رفت. زمانی که به لبه رود رسیدند به آب زدند و آنقدر پیش رفتند تا آب به زیر چانه آنها رسید. ناگهان سقراط مرد جوان را گرفت و زیر آب فرو برد.  جوان دست و پا می‌زد و همه تلاش خود را می‌کرد که خود را رها کند، امّا سقراط آنقدر قوی بود که او را زیر آب نگه دارد.

مرد جوان آنقدر زیر آب ماند که رنگش کبود شد اما بالاخره توانست خود را از دست سقراط نجات دهد. همین که روی آب آمد، نفسی بسیار عمیق کشید.

پس از این که حال مرد جوان جا آمد، سقراط پرسید: «زیر آب ، بیشتر از همه به چه چیزی مشتاق بودی؟»

مرد جوان گفت: «هوا»

 

سقراط گفت: «هر زمان که به همین میزان که اشتیاق هوا را داشتی، موفقیت را مشتاق بودی، تلاش می‌کنی که آن را به دست بیاوری؛ راز دیگر ندارد.»

حالا سوال اینجاست که شما دوست عزیز چقدر اشتیاق دارید که در این دوره شرکت کنید و بهانه‌ها را کنار بگذارید.

هر مسأله‌ای که در راه رسیدن به خواسته شما وجود دارد (اگر بهانه نباشد) قابل حل است و این بسته به تلاش شما دارد. این که آیا به اندازه هوا برای رسیدن به خواسته خود اشتیاق دارید؟ یا این که می‌خواهید هیچکدام از گام‌های حل مسأله را به صورت کامل و مکتوب استفاده نکنید؟!

زمانی که عزیزی به من می‌گوید که «من واقعاً خیلی دوست دارم در این دوره شرکت کنم اما امکان پرداخت هزینه‌اش را ندارم» از او یک سوال می‌پرسم: «آیا واقعاً خیلی دوست داری؟ و احساس نیاز می‌کنی؟»

پاسخ‌ها عموماً بله است. اما زمانی که می‌گویم اگر عزیزی در بیمارستان باشد و برای سلامت او باید مبلغی معادل این دوره را چطور تهیه می‌کنی؟ آیا بازهم امکان ندارد به این مبلغ دست پیدا کنی؟! اکثر عزیزان پاسخشان تغییر می‌کند! پس مطمئن باشید هیچ مانعی قوی‌تر از دلیل شما برای رسیدن به یک خواسته نیست!

 

فقط از شما خواهش می‌کنم این را در خاطر خود داشته باشید، بزرگترین ریسک در دنیای فعلی ریسک نکردن است و اگر همیشه در منطقه امن خود بمانیم و کار جدیدی انجام ندهیم، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد و زندگی ما هیچ تغییری نخواهد کرد. خروج از منطقه امن با ترس و نگرانی و عدم اطمینان همراه است اما همیشه جنگل‌های بکر و رویایی در انتهای سخت‌ترین مسیر‌ها هستند. از بهترین مسیر ممکن برای عبور از منطقه امن استفاده کنید.

 

 

بهانه‌هایی برای شرکت نکردن در دوره مدرسه  مدیریت حرفه ای
 

از آنجایی که افراد اهمال کار برای تغییر نکردن بهانه‌هایی می‌خواهند، من می‌خواهم به دوستان اهمال کار کمک کنم تا زحمت کمتری بکشند و لیست بهانه‌های متداول را در ادامه برایشان آماده کرده‌ام:

​ باشه یکم سرم که خلوت شد

​ الان کارهای مهم تری دارم

​ من درست بشو نیستم و اعتماد به نفس ندارم

​ خیلی گرونه، ارزشش رو نداره!

​ بعید می دونم اثری داشته باشه

​ دیگه از من که گذشته

​ این چیزا با آموزش درست نمی شه! ذاتیه!

​ با آموزش که آدم تغییر نمی‌کنه! باید خودم تصمیم بگیرم تغییر کنم

​ اینا یه کیسه دوختن واسه جیب خودشون به فکر بقیه نیستن که

​ من که نمی‌خوام آپولو هوا کنم، همین زندگی عادی که دارم خوبه

لیست بالا و بسیاری از بهانه‌های دیگر، نمونه‌ای کوچک از مکانیزم مغز است که می‌خواهد ما را در حالت موجود حفظ کند .

 

نکته ی خیلی مهم:

 

شما توی این حدود 6 یا 7 ماه تنها نیستید، خود مدرس های دوره در کنارتون هستن برای اینکه مطالب رو بصورت کاملا کاربردی یاد بگیرید. پس نگران هیچی نباشید

 

گارانتی دوره:

این دوره گارانتی  100 درصد بازگشت وجه داره. یعنی اگه به هر دلیلی پایان دوره ازش راضی نبودی می تونی کل وجه رو دریافت کنی.

 

 

زمان رو از دست نده .

فرم زیر رو پرکن، مشاوره رایگان بگیر و اگ سوالی داری بپرس.

اشتراک

0 نظرات

پاسخ دهید